استروئید درمانی عوارض جانبی در بیماران مبتلا به سندرم نفروتیک

جمعه 6 ارديبهشت 1392
ن : lafee

استروئید درمانی عوارض جانبی در بیماران مبتلا به سندرم نفروتیک

 

استروئید درمانی عوارض جانبی در بیماران مبتلا به سندرم نفروتیک

سندرم نفروتیک کلیه یک بیماری شایع است که متشکل از گروهی از علایم است. درمان با استروئید معمولا مورد استفاده قرار گیرد برای مدیریت علائم و نشانه های سندرم نفروتیک. به عنوان یک نتیجه، عوارض جانبی نیز بیماران تاثیر می گذارد.

در اینجا برخی از عوارض جانبی شایع در بیماران مبتلا به سندرم نفروتیک برای اطلاع شما.

عفونت مکرر

استروئید طولانی مدت می تواند نقش حفاظتی از سیستم ایمنی بدن شما و سرکوب افزایش خطر ابتلا به عفونت را در بیماران مبتلا به سندرم نفروتیک. جلب توجه فوری پزشکی برای نشانه هایی از عفونت احتمالی، مانند تب بالا، سرفه و خلط، درد در هنگام دفع ادرار، و یا "جوش" بزرگ بر روی پوست.

پاسخ ایمنی

در راه های متعدد اعمال درمان استروئید به مهار سیستم ایمنی بدن و بنابراین استفاده از آنها با افزایش استعداد ابتلا به عفونت همراه است. مستعد ابتلا به عفونت های باکتریایی، ویروسی، قارچی، و به کاندیدیاز می تواند رخ دهد.

سرکوب رشد

کورتیکواستروئیدها مانع از رشد خطی. بر خلاف دیگر از عوارض جانبی استروئیدها سرکوب رشد روز متناوب درمان کمک کرده است. این یک مشکل شدید تر برای کودکان و بیماران نوجوانان است.

پوکی استخوان

پوکی استخوان با افزایش خطر شکستگی، می تواند در نتیجه درمان با استروئید. در ابتدا یا قبل از شروع درمان با استروئید، بسیاری از پزشکان بیماران خود را بپرسید به یک آزمایش تراکم استخوان، به خصوص اگر با دوز بالای استروئید است.

بیماران مبتلا به سندرم نفروتیک پیشنهاد برای جلوگیری از سیگار کشیدن و نوشیدن، زیرا سیگار و الکل به عنوان آنجا که ممکن است افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان است، بنابراین کاهش یا از بین بردن این عادات.

تغییرات رفتاری

نوسانات خلقی، سرخوشی، افسردگی، و اقدام به خودکشی ممکن است در شخصیت پایدار رخ می دهد. اختلال خواب است که به خوبی با بی خوابی به رسمیت شناخته شده است. آن را با کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به سندرم نفروتیک کاهش می دهد.

افزایش وزن

درمان استروئید می تواند اشتهای خود را، که ممکن است موجود زنده دوباره در طول زمان می شود را افزایش می دهد. و شما ممکن است شکم چرب را تجربه کنند.

عوارض جانبی درمان با استروئید نشان می دهد در هر مورد متفاوت است. پیام خود را در زیر ترک و عوارض جانبی شخصی ارزیابی درمان با استروئید از کارشناسان ما.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: نفروتیک,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان kidney disease awareness battle cure و آدرس kidneyabc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.